Crochet Along 2015

vrijdag 30 januari 2015

Crochet Along 2015 - week 5


En dan is het zomaar weer ineens vrijdag.
Soms vliegen de dagen voorbij...

De grannystripes zijn bij iedereen wel gelukt denk ik?
Ik zag soms wel op de facebookgroep voorbij komen dat 
men in alle toeren in de hoeken dubbele stokjes had gehaakt. 
Hierdoor piepten de hoeken soms wat omhoog.....

Deze week.... week 5.....
De mensen die de Crochet Along 2014 hebben gehaakt kennen ze al.
"De saaie toeren"

Ja helaas ;) , 
Ook deze keer zitten ze er weer in, de toeren met stokjes en halve stokjes,
Om een beetje rust te brengen in de deken, 
soms om weer op goede aantal steken te komen voor 
een nieuwe steek of nieuw patroon, 
soms om de deken weer wat compacter/dichter te maken na een vrij open patroon.

Dus (weer) een makkie deze week. 
Maar ook met deze steek kun je variëren.
Zowiezo met de kleuren, elke toer een andere kleur...
je kunt eens een toer aan de verkeerde kant haken om te voorkomen
 dat je blok teveel gaat draaien, mocht dat het geval zijn.
En soms kun je er een mooi randje mee krijgen aan de voorkant van je werk, 
door in de achterste lussen te haken, 
zoals diegenen die granny 2 als middelpunt hebben genomen 
ook hebben gedaan bij toer 8.
Vnd ik soms ook wel een mooi resultaat geven... maar dat is persoonlijk.

Veel succes en plezier weer met haken!

HIER vind je de beschrijving van week 5.



4 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het patroon van deze week! Het weekendweer leent zich uitstekend voor een gezellig haakwerkje.
    Groetjes, Angélique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben intussen weer klaar met mijn drie toeren. Het is best wel nodig dat die gewone stokjes en halve stokjes er tussen zitten, gewoon om je werk weer wat vastigheid te geven. Ik kijk al uit naar deel zes en ben erg benieuwd wat het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En... ik ben aan mijn tweede deken begonnen! Terwijl de eerste deken wacht op de nieuwe toeren van deze week, kan ik met week 5 aan mijn tweede deken verder. Deze is effen en dat heeft zijn eigen charme.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!