Crochet Along 2015

woensdag 1 april 2015

Paniek!

En toen had ik het ineens..... een haakdip!

Een haakdip? Ik? Ik haak al jaren met veel plezier en altijd ideeën te over.
En toen ineens..... nergens geen zin meer in.
Mijn granny deken zat in elkaar en er moet nog een rand rond.....
Nergens een rand te vinden die me aanspreekt. Niet op Pinterest, niet in mn haakboeken, bleh.
Ik kan natuurlijk een rand haken die ik al eerder heb gehaakt. Neuh.... doe ik niet.
Dan maar even wegleggen en wachten op een inval.


(dit zijn de granny's die ik gebruikt heb voor mijn deken: 
de cal 2015-granny's, 3 granny's van de scheepjescal maar dan een beetje aangepast, 
mijn parelsteekgranny ;) 
en 2 willekeurige granny's, gevonden via Pinterest.
Zodra ik de rand er rond heb gehaakt, nog steeds geen leuke gevonden, laat ik de deken zien)

Wat nu te haken dan?
De cal's in wording zijn bijgewerkt, de granny's dus nu ook af..... 
granny's voor A Granny a Week op de groep voorbereiden.... geen leuke te vinden.
En toen viel ineens het kwartje...... haakdip!

Wolvoorraad groot genoeg om te haken tot ver over mijn 100ste, 
maar natuurlijk nét niet de kleur aanwezig die ik wilde,
ideeën genoeg opgeslagen op laptop en gepind op Pinterest
en toch is niks naar m'n zin.

Wat nu te doen?
Sjaaltje... lekker vlug klaar en niet te moeilijk, beetje dom lossen en stokjes haken......
Even snel naar de plaatselijke winkel om een bolletje verloopgaren en gaan......
Kan het net nog op tijd af zijn voor de meet&greet..
En ja...dat lukte! Leuk sjaaltje geworden ook nog ;)



Toen weer thuis na de meet&greet... 
Ideeën genoeg gezien in de winkel waar het was,
natuurlijk nog wat bolletjes gekocht met het idee daarmee te gaan haken en ook al een idee wat, maar....... geen zin.

Een bericht op de groep leverde een heleboel reacties op maar ja... 
de ideeën daar aangedragen had ik natuurlijk zelf ook al de revue laten passeren.

Sophie's Universe.......mmmm..... wel mooi maar niet helemaal mijn ding denk ik.....

Lily's Pond.... ja, die wil ik wel maar kan nog niet want is nog niet begonnen....
en ook nog geen idee welke kleuren en 
materiaal ik ga gebruiken (ook geen zin dat uit te zoeken)

Lekker van de zon genieten... ik weet niet waar degene woont die dat schreef
 maar bij ons was geen zon te zien ;)

Sommigen maakten zich zorgen want dachten dat ik geen inspiratie had voor de cal 2016 ;( ...
terwijl het nog maar maart was.

Iemand stelde voor haar te helpen met het haken van kroontjes voor Koningsdag...... 
neuh..... niet mijn ding

Weer een ander raadde me aan op Pinterest te kijken... ik heb reeds 1000-en pins ;)

Dat waren een paar van de reacties op mijn bericht... 
en afgelopen zondag was het er ineens weer!

YES YES YES YES YES!

En ideeën ook gewoon weer!

Ik ben inmiddels begonnen aan een effen blokkendeken......
Blokken nu eens niet als granny gehaakt maar 
gewoon recht-toe-recht-aan en op het eind van elke toer keren.

Ooit was ik eens begonnen aan een combi van granny's en rechte blokken,
 maar op de één of andere manier werden de blokken nooit even groot.
Nu dus alleen rechte blokken en dan elk blok een andere steek.

Misschien, maar dat zie ik te zijner tijd wel, een bepaald blok met een simpel patroon
laten herhalen voor de rust.
Al vind ik het tot nu toe nog rustig omdat alles in 1 kleur is.

Hier een paar blokjes die ik al klaar heb.... 
gewoon simpele patroontjes afgewisseld met patronen waar ik wel even mijn aandacht bij moet houden...



Ik ben weer op de goede weg....
Stiekem denk ik dat het wel weer goed komt met mij ;)



1 opmerking:

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!