Crochet Along 2015

zaterdag 31 december 2016

2016 in een notendop

Zo op de laatste dag van het jaar mag er best eens teruggekeken worden....
2016 in een notendop!

Wat een jaar was het weer.
Voor mij een spannend jaar, met een een nieuwe partner een cal hosten...hoe zou dat gaan?
We hadden de cal in recordtijd gemaakt, in oktober besloten er voor te gaan en 
op 5 december konden we foto's van de Mix n Match deken laten zien, 
weliswaar nog zonder rand eromheen maar dat kwam vanzelf weer goed!


De foto's werden gelukkig goed ontvangen door iedereen en
 7 januari was dé dag van het 1e patroondeel.
De groep groeide en groeide en inmiddels zijn er bijna 20.000 leden.
Op dit moment, 31 december, zijn er nog steeds mensen die gaan beginnen.
Opvallend vind ik het wel dat er de laatste weken nog veel nieuwe leden bijgekomen zijn.
Dat bewijst, denk ik dan, dat er een groep mensen is die het geduld niet heeft
elke week een stukje te haken.
Zij willen in 1x doorhaken! 
Geen probleem...op de groep wordt iedereen met vragen vriendelijk te woord gestaan
 en van alle kanten worden antwoorden gegeven.
De kracht van een facebookgroep!
Ook hier op het blog komen regelmatig opmerkingen voorbij van mensen die nu beginnen.

We hadden weer een aantal heel gezellige Meet&Greets "in den lande". 
We reisden naar Hoogerheide, Brunssum, Haaksbergen, Brummen, Arnemuiden en Hoofddorp. 
Voor de KreaDoe reisden we af naar Utrecht en 
voor een demo tunisch haken naar Alphen aan den Rijn....
Kris kras door half Nederland dus.....




In mei besloten we een nieuwe CAL te gaan maken, dit keer een beetje anders dan anders 
namelijk een combinatie van "gewoon" en "tunisch" haken. 
De Double Trouble werd geboren.
In augustus was de Merino-versie klaar en 
werd er een mooie fotoreportage gemaakt in het mooie dorp Wilnis.



De Bravo-versie was in oktober klaar, net op tijd voor de KreaDoe,
waar we 2 dagen mochten staan op de Haakplein-stand. 
Heel veel mensen hebben we ontmoet en de hand geschud.



Vanwege de, voor velen nieuwe, techniek tunisch haken, 
hebben we half december een demo gegeven bij Echtstudio. 
Een druk bezochte middag waar veel dames kennis hebben gemaakt met het tunisch haken.


En zo staan we op de drempel van 2017. Het "double trouble"-jaar..... 
Het belooft weer een bijzonder jaar te worden. 
Nu al staan een heleboel Meet&Greets en demo-(mid)dagen op de agenda.
Misschien kunnen we elkaar eens ontmoeten?

Vanaf deze plaats wens ik, mede namens Naomi
iedereen een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2017!!

3 opmerkingen:

  1. Ondanks dat ik nog met de mix ans match bezig ben hen ik toch al weer bollen voor de nieuwe cal gekocht. Ik heb er weer zin. Bedankt voor het ontwerpen van de patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook al aan het oefenen geslagen met het tunisch haken. Alvast oefenen voor de cal😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben M&M, de beste wensen voor 2017. Ook ik had wol gekocht voor de nieuwe call. had weer zin om te beginnen,maar heb m'n pols gebroken op 28 december. Heb nog 5 weken gips te gaan. kan dus morgen het patroon printen, en dan houd het helaas op. Ik hoop dat het goed mag komen en in de toekomst weer haken kan! iedereen veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!