Crochet Along 2015

vrijdag 20 december 2013

Nu al de grootste haakhit van 2014??

Wat een reacties hebben we inmiddels gehad op het initiatief een Crochet Along te starten in 2014!
Meer dan 400!! haaksters hebben al aangegeven mee te gaan haken vanaf 3 januari 2014.

Wat gewoon een klein enthousiast plannetje was, is een ware "haakhype" aan het worden.
Nooit gedacht of maar zelfs verwacht, maar zo superleuk dat er nog meer mensen enthousiast zijn over deze Crochet Along.

Alles nog eens netjes op een rijtje:

Je hoeft je nergens specifiek op te geven voor deze Crochet Along. Iedereen kán en mág meehaken. Er is nergens een officiële "inschrijflijst".
De patronen komen vanaf 3 januari 2014 wekelijks op mijn blog, Tertia's blog en Facebookgroep "Dutch Crochet, A granny A day 2013" te staan.
Je hebt hiervoor zelf geen blog nodig.
Heb je een Facebook-account? Dan zou je kunnen overwegen lid te worden van de

Je meldt jezelf aan en je wordt toegelaten tot de groep. Bijkomend voordeel van de groep is dat je haakt met gelijkgestemden en eventueel elkaars werk kunt zien via foto's. Heb je tijdens het haken problemen dan kan je allicht bij zo'n grote groep haaksters vast wel hulp krijgen ;-)

De Crochet Along is bedoeld voor zowel gevorderde als beginnende haaksters....
Er komt een duidelijke werkbeschrijving met ondersteunende foto's. 

Voor alle voorbereidingen kan je 
HIER het PDF-file downloaden

Nogmaals wil ik benadrukken dat wij van het origineel uit zijn gegaan.
Benodigdheden: 11 bollen van Stylecraft special DK en een haaknaald ;)
Wees ervan bewust dat, als je een ander soort garen gebruikt en/of je de deken groter wil maken dan het origineel (+/- 1.30 X 1,30), je naar alle waarschijnlijkheid MEER nodig zult hebben, Hoeveel precies kan ik ook niet zeggen. 
Alles is ook afhankelijk van welk formaat haaknaald je gebruikt, haak je strak of juist los...
Koop daarom voldoende bollen, al is het geen probleem later bij te kopen.
Het verfbadverschil zal minder opvallen daar het hierbij om een strepenpatroon gaat.

Ik wil geen verantwoordelijkheid dragen voor jullie aangeschafte garen. Wees verstandig bij het aanschaffen van je materiaal voor deze Crochet Along!!


EDIT: De originele deken gaat uit van 10 bollen Stylecraft special DK van 100gr/295m looplengte per bol, 
voor de deken zelf en 1 bol Stylecraft special DK van 100gr/295m looplengte per bol voor de rand. Dit wordt dan uiteindelijk een deken van ca. 135 x 135 cm, na de 131 toeren.
De uiteindelijke maat is weer afhankelijk van jouw manier van haken.

Ter verduidelijking: Tertia heeft haar deken gehaakt met Catania katoen en haaknaald 3 en 3.5. 289 steken 
geeft een breedte 130 cm. Haar deken wordt ongeveer 1 meter lang.
Ik heb mijn deken gehaakt met Saskia en Royal met haaknaald 4.5 en 5, 193 steken. Dit geeft 
een breedte van 145 cm en de lengte van mijn deken is 165 cm.
Maar misschien wil jij wel een grotere deken haken.....en heb je dus meer garen nodig.

Degenen die een blog hebben en meedoen met deze Crochet Along kunnen in een reactie hun blogadres achterlaten. Ik maak aan de rechterkant van mijn blog een leeslijst van deelnemende haaksters en kom natuurlijk ook even op je blog kijken!

Iedereen mag met deze Crochet Along meedoen. Plezier in het haken staat voorop en niks moet en alles mag
 ;-)

Nog 2 weken te gaan voordat deze fantastische Crochet Along gaat beginnen.



23 opmerkingen:

  1. Nou, weer eentje meer hoor. Ik ga ook mee doen. Ik weet nog niet of het lukt om iedere week te haken maar we zien wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zag het vanmorgen voorbij komen en was er meteen voor in, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk! Via facebook heb ik al laten weten dat ik mee ga doen. Hierbij ook mijn blogadres:
    delappenkast.blogspot.com
    Veel plezier met de verdere voorbereidingen. Ik vind het echt super van jullie dat jullie dit doen. Dankjulliewel daarvoor.
    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga denk ik ook meedoen! Wil graag met stylecraft gaan werken en een deken maken in naturel tinten! Heb je suggesties voor een kleurencombi die ik kan gebruiken? ( voor een landelijke slaapkamer)

    Fijne dagen!
    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de vorige blogposts heb ik wat inspiratietips gegeven. Kijk bijvoorbeeld eens op Pinterest (zoek op kleurencombinatie) of op deze site http://design-seeds.com/index.php/search. Hierop staan zoveel kleurencombinaties, daar vind je vast wel iets. Succes!

      Verwijderen
  5. Ik ga het proberen :-) Lijkt me helemaal geweldig als het lukt.

    Mijn blog: Maaikoe.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga het proberen :-) Lijkt me helemaal geweldig als het lukt.

    Mijn blog: Maaikoe.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier nog een enthousiasteling ,ga ook meedoen,heb helaas geen blog of Facebook.Maar ga jullie trouw volgen.Het kan me niet snel genoeg 3 januari zijn.Heb vanmorgen blauw,grijs en roze tinten ingeslagen van Royal en Soft garen,ben benieuwd.
    Fijne dagen en haakse allemaal.
    Groetjes,Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk project. Ik doe ook mee. Ik zorg dat ik het garen in huis heb. Ga je meteen ook volgen. Ik heb mij ook op facebook aangemeld. Ik ben benieuwd.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik doe mee, leuk! Net mijn wolletjes besteld als cadeau. Want deze CAL begint op mijn verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste Jolanda

    ik vind dit een keileuk en spannend idee. Ik heb mij ook opgegeven voor deelname. Op mijn blog staat ook de banner en de link naar de site van Tertia en jou. Wil je mijn blog toevoegen op jouw zijbalk alsjeblieft? Ik ben een beginnende blogster en dat bloggen wordt pas echt leuk als er nu en dan eens iemand langskomt, niet?

    Groetjes en alvast bedankt

    Patricia ( pats-ditjes-en-datjes.blogspot.be )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jolanda!!! Ik heb vandaag besloten ook gezellig mee te doen met dit leuke project!

    Ik hoop dat ik ook in jou lijstje aan de rechterkant mag staan! Ik ga nu de banner van het blog van Terray op mijn blog proberen te plaatsen :D

    En nog even alle verdere info lezen ;)

    Groetjes Henrike

    www.eendraadjelos.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oeh, wat leuk!! Morgen maar eens zien of ik garen kan kopen, anders word het volgend jaar ;-)
    Pdf-je inmiddels gedownload, heb er helemaal zin in! Of ik er over ga bloggen moet ik nog even zien, ik vergeet het nog wel eens.
    tantejansiekee.blogspot.nl is in elk geval mijn blog, ik ga mijn best ervoor doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heb de toeren weer gehaakt. Leuk hoor om mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja hoor zelfs ik ben nu toch begonnen.....jou site , en de dames van de knutsel frutsel hebben ook mij enthousiast gemaakt.
    Ook al was ik bang dat ik dat echt niet zou kunnen......de start is gezet....ben nu bij week 4....Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vandaag ook begonnen, super leuk om mee te doen.
    Zaterdag 1 maart in het reformatorisch dagblad gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. en ik ga ook beginnen, ook na het artikel uit het Reformatorisch Dagblad.
    Heb na de lagere school nooit meer gehaakt. De afgelopen 2 weken eerst weer eens wat geprobeerd ( granny square kussen voor mijn dochter). Nu het kussen af is, kan ik aan de deken beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi, ik geniet enorm van het dit project. Naast de CAL deken, haak ik ook een grannystripe. Probeer zelfde aantal toeren aan te houden zodat ze straks tegelijk klaar zijn .daarnaast zie ik zoveel mooie 'tussendoorprojectjes' voorbij komen, ik weet niet waar ik het eerst mee moet beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo,
    Komt er in 2015 een nieuwe? Om nu nog bij week 1 te beginnen, dat haal ik nooit meer in!
    Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vanmiddag garen gekocht om de deken van 2014 te gaan haken. Ben helemaal enthousiast geworden wat ik allemaal tegenkom bij verschillende blogs. En daar ik een langwerpige deken erg leuk vind haak ik deze.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo, heb je van de Cal 2014 een totale pdf?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!