Crochet Along 2015

vrijdag 17 januari 2014

Crochet Along week 3



En?? Allemaal al ongeduldig??

Deze week een makkelijk haakweekje... tenminste... voor de deken dan! Wat jullie verder allemaal nog haken zal misschien wel moeilijker zijn ;)

Makkelijk... een toer stokjes en een toer halve stokjes. Een goede opmaat voor volgende week, dan krijgen we weer een patroon van 4 toeren.

Ik heb de toeren van deze week al gehaakt en zo ziet mijn deken er inmiddels uit....



Voor nu: succes met deze week! Denken jullie wel om de keerlossen?

HIER vind je het patroon van week 3!

9 opmerkingen:

  1. Bedankt weer voor week 3.
    Groetjes, IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superwerkje van jullie! Ik heb ze nog even opgeslagen want ik moet eerst nog een aantal dingen afwerken (en anders blijven die weer liggen..).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben even ingehaakt! Ben nu snel aan het inhalen!loop hopelijk volgende week volledig op schema. Echt onwijs leuk en verslavend.

    Groetjes diaan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk hoor dat week 3 een makkelijke is. Ben nl opnieuw begonnen omdat ik niet tevreden was met het resultaat; door de ketting van losse ging het toch trekken. Aan de hand van een video nu geleerd om een foundation op te zetten, resultaat is gelijk een stuk mooier!
    Ik volg via FB, maar daar staan toch vaak dezelfde vragen...heb gemerkt dat ik "oudere verslagen" niet kan aanklikken; ga maar eens even kijken waar dat aan ligt.
    Het is super dat jullie dit zo geregeld hebben; ik haak met héél veel plezier, bedankt!
    lieve groet,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan iemand mij vertellen wat een foundation is? Zelf ben ik zondag begonnen met de Crochet Along 2014, superleuk. Na het haken en breien afgelopen jaar herontdekt te hebben, ben ik helemaal verslaafd, alleen heb ik geen afzetgebied, dus is dit helemaal super;-) Tot nu toe heb ik dezelfde kleuren gebruikt als het voorbeeld, maar daar zal ik op een gegeven moment wel van af wijken, maar dat gaan we wel zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Via via kreeg ik dit project door. Ik ben aan het inhalen geslagen en de eerste 7 toeren zien er al leuk uit.
    Leuk initiatief, hoor. Geinig idee ook, dat er overal vrouwen (want ik weet niet of er hakende mannen zijn) bezig zijn met dit patroon.
    Soort haakzusterschap :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sorry komt misschien heel dom over maar wat zijn keerlossen?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op het eind van een toer moet je je werk omdraaien om weer verder te kunnen gaan. En omdat je daar niet meteen met een stokje o.i.d. kunt beginnen haak je daar een aantal lossen, afhankelijk van de steek die je in die toer moet gaan haken. Bestaat de toer uit stokjes dan haak je 3 keerlossen, bij een half stokje haak je er 2 en bij een vaste 1. De keerlossen tellen als 1e steek van de toer (tenzij anders aangegeven).

      Verwijderen
  8. Lang geleden heb ik van mijn oma leren haken. De laatste tijd pak ik het weer een beetje op, met een paar uiltjes en een granny-square vestje voor oudste kleindochter,
    Maar dit dekentje is wel heel erg leuk en voor mij een reden om weer elke dag een paar toeren te doen.
    Ik doe het in roze en paars tinten. Met 2 kleinkinderen op komst is er (hoop ik) wel een meisje bij.
    Hartelijk bedankt dat ik dit zomaar "van Internet kan plukken".
    Corrie

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!