Crochet Along 2015

vrijdag 6 januari 2017

We gaan van start / Let's begin

En dan is het zomaar ineens 6 januari....... We gaan van start!

Ben je net hier beland en wil je nog even de info wat betreft benodigdheden e.d. nalezen dan kan dat HIER!

We beginnen nog even niet met het tunisch haken, 
alhoewel daar door veel mensen naar wordt uitgekeken, ik weet het ;(

We beginnen met, hoe kan het ook anders, patroondeel 1. 
Anders dan andere jaren haken we nu in 1 week een volledig patroon klaar. 
Eens kijken of ons dat bevalt. 
Het voorkomt in elk geval dat je 2 weken achter elkaar misschien dezelfde toeren moet haken.

We hopen dat jullie een fijne (haak)tijd tegemoet gaan met veel uitdagende steken!

HIER vind je de beschrijving van week 1!

Veel plezier!

Edit: omdat er in het filmpje wat tegenstrijdigheden waren met de tekst hebben we besloten het filmpje te verwijderen. Maandag gaan we een nieuw filmpje maken!
Excuses voor enig ongemak!

Inmiddels is er een nieuw filmpje geupload:


Edit 2: Ook ik gebruikte iets meer dan een volledige bol wit voor het ruitjespatroon ;)




And suddenly it is January 6th....... Let's begin!

If you just ended up here and you want to read more about this crochet along and things you need when you want to participate, you can read this post 

We're not going to start with tunisian crochet, whilst a lot of people are looking forward to that, i know ;(

We're starting with, what else is new, pattern part 1. 
Earliers years we did 6 rows or so per week, 
now we're going to see how it works when doing a complete pattern part. 
At least you don't have to crochet two weeks in a row the same rows.

We're hoping you guys are going to have a great (crochet)time with lots of challenging stitches!

HERE you'll find the pattern for week 1!

Enjoy!

Edit: Because of an error we have decided to remove the video. 
Mondaymorning, dutch time, we will make a new one!
Sorry for any inconvenience!
A new video is uploaded: 

15 opmerkingen:

  1. Leuk, ik had je cal nog niet eerder gezien, zonde, natuurlijk. Ik zal het volgen vanop de zijlijn, dat denk ik althans... heb me ook aangemeld voor de FB groep.
    Leuk om weer nieuwe steken te leren kennen.

    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je schrijft in toer 6 dat je de vasten achter de reliƫfstokjes over slaat (dat staat tussen haakjes), terwijl je er voor juist schrijft dat je vasten maakt. Dit kan voor sommigen misschien verwarrend overkomen.
    Het wordt dus behoorlijk "doorwerken" met iedere week een heel patroon. Ik kijk er naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om in de eerste week al met zo'n leuk patroon te beginnen! Hebben jullie ook al zoveel garen gebruikt voor de toeren 2 t/m 11? Er gaat bij mij een hele bol in zitten (133 m.). Gaat het wel goed dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij ging er ook zoveel inzitten, maar mijn deken was 1.60 m breed ipv 1.30. Alles maar weer uitgehaald en met een kleiner aantal steken opnieuw begonnen (lang leve de veelvouden van 24 ;) )

      Verwijderen
  4. Na mijn mix and match sprei en twee bijpassende kussens met patroon CAL 2015 weer een nieuwe uitdaging. Ik ga CAL2017 haken met allerlei soorten garen in de kleur naturel. Ik hoop er net zoveel plezier mee te hebben en komplimenten te krijgen als met de sprei/kussens en kan niet wachten tot er weer een vrijdag aangebroken is. Alvast bedankt voor de mooie patronen. Tunisch haken wordt voor mij een nieuwe ervaring! Groetjes
    Rita Meijer-L.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Jolanda, May I use your image(s) in a roundup I am creating for my sites about new CALs for 2017 please?

    Thank you,
    Rhondda
    oombawkadesigncrochet.com
    www.freecrochettutorials.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Jolanda, klopt het dat ik de keerlossen elke keer mis in de beschrijving?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke cal ik begin net, dus moet nog een inhaalslag gaan maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo , ik zag bij toeval deze site en wat een mooie cal deken 2017 . Misschien een beetje laat maar ik ben er net aan begonnen en heb er veel plezier in . Ik wil u bedanken dat u zoveel andere mee laat genieten van deze patroon ,ik ga er zeker van genieten . liefs renate

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kannie week 27 en 28 oop maak nie double trouble 2017

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. just checked...it works...maybe empty your cookies and thy again?

      Verwijderen
  10. hoeveel garen heb je ong nodig voor een deken van 2.10 meter bij 2.20 meter

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dan moet je rekenen met m2.
    Onze deken is 2.4 m2 en wij gebruikten 5200 meter.

    jouw deken is 4.4 m2 en dat zou betekenen dat je ongeveer 9600 meter nodig zou hebben. Hoe je dat per kleur verdeeld is aan jou.

    dat zou betekenen dat je

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met veel plezier begonnen aan de CAL 2017. OP 01-02-2020. Leuk al meteen om nieuwe steken te leren. sZIn in om er een mooie eigen deken van te maken

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!