Crochet Along 2015

donderdag 21 januari 2016

Verlengen van de Mix'n Match Crochet ALong / Adding rows to your Mix 'n Match Crochet ALong



In de groep op Facebook is al meerdere malen ter sprake gekomen 
dat mensen hun deken willen verlengen.
Omdat het patroon symmetrisch is gemaakt, 
vinden wij dat er niet zomaar lukraak toren kunnen toegevoegd.
Daarom hebben wij een document gemaakt, 
met globale tekening van de deken, 
en daarin uitgelegd waar je je deken evt kan verlengen 
zonder het ontwerp van de deken teniet te doen.

HIER kun je het document vinden.

Vanaf week 5 (eind van een patroon) plaatsen wij 
de maat van onze deken in het bestand, ter vergelijking,
Na week 1, het eerste subpatroon, was de deken 6 cm hoog.


In our Facebook-group crocheteers are mentioning 
they want to add rows to the afghan to make it (a bit) larger.
Because of the way the pattern is made, 
we think you can't add rows every now and then.
Therefore, we made a file, with drawing of the afghan, 
and explained where you can add rows without doing 'damage" to the pattern.

HERE you can find the file.

As from week 5 (end of the next pattern) we will point out 
the measurement of our afghan, 
so you can compare it with your afghan.
After week 1, the first subpattern, our afghan is 6 cm high (about 2"3')

8 opmerkingen:

  1. Wat denken sommige mensen al ver vooruit. Ik ben blij met miijn eerste stukje deken gewoon volgens jullie patroon.
    Wel fijn als jullie aangeven op welke plekken het handig is om de deken eventueel te verlengen, zonder de look van de deken te veranderen.

    Dank voor al jullie werk.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jullie zaten na week 1 al op 6 cm? ik zit nu na week 3 pas op net 10/11 cm haha. Maar jullie gebruiken natuurlijk merino, ik ben een strakke haker met phil coton 3. ik ga zeker de subpatronen in de gaten houden qua verlengen want ik wil toch wel een lang exemplaar (breedte heb ik rond de 1.45)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het eerste subpatroon? Is dat de rij stokjes in de eerste toer of zijn dat toer 2 tm 6? Alvast bedankt voor je reactie

    Groeten, berenda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oke, dan haak ik 2 toeren extra, omdat ie anders echt geen 6 cm gaat worden na week 1. Ik ben net begonnen en dit is m'n eerste cal waar ik aan mee doe. Er gaat een wereld voor me open. Dank jullie wel voor het organiseren hiervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo ik heb gisteren het mooie deken opgestart met de wol die ik voorzien had voor een andere cal.Wel ingelogd met de account van mijn echtgenoot.Geen tijd te verliezen hè😁Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sorry to keep bothering you. I am unable to access weeks 10, 13 and 19. Those told me I had to request them (I did a request).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It should work now. You can always download them from our website www.haakplein.com
      change language and choose cal patterns. Then click mix n match

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!