Crochet Along 2015

vrijdag 15 januari 2016

Mix 'n Match Crochet ALong 2016 - week 2




De kop is eraf!
En wat heb ik al veel, en mooie, randen voorbij zien komen.... 
op blogs, op de groep en op het www.

Hoe leuk is het te zien wat iedereen er van maakt en 
vooral de kleurencombinaties vind ik soms heel bijzonder.

We've started!
And so much beautiful rows were shown... 
on blogs, in the group and on the internet.
So much fun to see what everybody is making. 
Colorcombo's are great, Very special!

Ik denk dat toch wat uitleg nog nodig is wat betreft de beschrijving.
Zoals aangegeven in het Allerhande-bestand geven wij niet aan 
wanneer er van kleur wordt gewisseld. 
Dit komt omdat Naomi en ik soms op verschillende tijden van kleur wisselen. 
Het zou een heel onoverzichtelijk iets worden wanneer er 
na elke toer staat wie er met welke kleur verder gaat.
Daarom hebben wij gekozen de gebruikte kleuren onderaan elke beschrijvingen te plaatsen. 
Aan jullie om te kijken welk voorbeeld je volgt en om te zien 
hoeveel toeren er met die kleur gehaakt moeten worden.
Volg je onze kleuren niet, dan is het helemaal aan jezelf ;)

I think some explaination is needed for the use of colors.
As said in the Miscellanous remarks-file we don't tell you when to change colors. 
This is because Naomi and I are changing colors on different rows. 
It would be very unclear if, after every row, 
there would be mentioned who is crocheting with what color.
Therefore we've choosen to make a list of the used colors at the end of each week.
It's up to you to follow it or not.

Ook geven we niet aan hoe er gekeerd moet worden. 
Iedereen doet dat op haar eigen manier, met keerlossen of met een staande steek. 
In het eerdergenoemde allerhande-bestand gaven we aan
 dat het nodig is dat je de basis van het haken kent. 
Daar valt ook onder dat je weet hoe je moet keren 
en hoeveel keerlossen je dan nodig hebt.

We don't tell you how to turn at the end of a row.
 Everyone has it's own way to do that, using turning chains or using a standing stitch.
In the earlier mentioned file we've said it is wiselful
 to know the base of crocheting. 
That includes turning at the end of a row.

Terug naar week 2 ;)
Deze week gaat het echt beginnen hoor.....
het wordt (voor sommigen) wat pittiger. 
Puffsteken en lange vasten..... klinkt veelbelovend, niet?

Back to week 2 ;)
This week we're really starting.....
 it's becoming (for some of us) a bit harder..... 
Puffstitches and long single crochets.... 
Sounds promissing, doesn't it?

Lees eerst goed, kijk naar de foto's en ga dan beginnen. 
Kijk evt naar het filmpje.
Dan kan het bijna niet fout gaan!
Veel plezier!

HIER vind je de beschrijving van week 2.

Read well, look at the pictures and if needed, take a look at the video.
Doing that, it can't go wrong!
Have fun!

HERE you'll find the pattern for week 2.




17 opmerkingen:

  1. Leuk om deze week de puffsteek te gaan haken. Dan komt er wat reliëk iin de deken. Goed dat je nog even wat extra uitleg hebt gegeven. Zeker voor mensen die voor het eerst een deken gaan haken is het goed om wat extra aanwijzingen te krijgen. Zelf merk ik dat de werkbeschrijving van deze CAL toch iets anders is dan van de vorige twee, dus ook ik vind wat extra toelichting fijn zo aan het begin.
    Dank voor het tweede patroon.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke steken weer dames, bedankt voor de patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Jolanda,
    Wat een gaaf patroon. Die puffsteek ziet er heel mooi uit. Jullie maken het heel moeilijk om niet mee te gaan doen. haha. Ik sla alles op en misschien ga ik hem ook nog wel eens meehaken. Ben benieuwd naar de rest van de patronen :-).
    fijne vrijdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er al heerlijk aan begonnen. Ik heb deze steek nog nooit eerder gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk weer, die nieuwe uitdaging... bedankt voor al het werk dat jullie er in hebben gestoken..
    De pufjes zijn al klaar,nu nog de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze week ben ik ook begonnen met deze deken
    Vandaag al met het 2 de deel, goed beschreven allemaal
    En zo fijn om te doen.
    Heb de link op mijn blog geplaatst.
    Fijne Zondag Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen,

    Heel leuk om weer mee te doen!
    Vorig Jaar heel veel haakplezier gehad aan de super granny!!
    Maar heb nu de katoen variant van pakket Jolanda besteld.
    Alleeen nu heel jammer hoe ik met de kleur moet omgaan wordt niet aan gegeven.
    En ben nog onervaren hoe ik het moet verdelen.
    De hoofdkleur is logisch maar dan met de andere bolletjes wat kan ik en hoeveel toeren!is jammer dat het niet wordt aangegeven.
    Misschien een tip voor mij?
    Verder weer heel mooi met alle variant steken!
    Bedankt daar voor.
    Fijne Dag.

    Grt ma.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. volgens mij staat er telkens bij de wekelijkse beschrijving een foto van het werk van de twee ontwerpsters van dat deeltje.
    Dus daar zou je het toch kunnen uit afleiden denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Femke De Gruijter19 januari 2016 om 14:01

    Hai, afgelopen weekend voor t eerst op de site gekomen en besloten ook mee te gaan doen met de CAL2016... heel leuk... kun je ook ergens inschrijven, zodat je bijvoorbeeld een mailtje krijgt als het nieuwe deeltje er is?


    groetjes Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marleen Verhoeven20 februari 2016 om 12:45

    Midden in de zomer haken is niet alles, maar wel heel leuk! Groeten uit Nieuw Zeeland.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind je deken erg leuk. Maar ik heb wel een vraag Hoe groot wordt de grootste deken en Hoevelaken materiaal wordt er ongeveer gebruikt en hoeveel kleuren

    Groetjes Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Dit kun je vinden in het Allerhande=bestand, geplaatst op 5 december...een eindje naar beneden scrollen dus of in de rechterzijbalk aanklikken......

      Verwijderen
    3. de post zelf heet Eindelijk-finally

      Verwijderen
  13. nou hier nog een zeeuw maar dan in een heel klein dorpje .. ik ga starten ... ben heel benieuwd maar vindt wat ik voorbij zie komen zooo mooi !

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!