Crochet Along 2015

vrijdag 10 januari 2014

Crochet Along Week 2



Vandaag is de dag
dat U weer haken mag ;)

Dat duurt lang hé.... zo'n hele week! Als ik tenminste de ongeduldigheid van sommige haaksters goed inschat ;)
Inmiddels zijn er nóg meer haaksters aangehaakt! Heel gezellig.... ik hoop dat zij ook veel plezier beleven aan het haken van "het dekentje".

Kun je, om wat voor reden dan ook, een weekje niet meehaken? Geen probleem, sla het pdf-file op en je kunt het op een later tijdstip haken.

Ik ben benieuwd naar jullie vorderingen dus ik kom graag even op je blog kijken.

Lees het patroon eerst even goed door, zo voorkom je misschien dat je een fout gaat maken.
En zijn er nog onduidelijkheden? Dan hoor ik dat graag. Samen kunnen we het misschien oplossen.

Ik heb de toeren van deze week al gehaakt....
Zo ziet het er bij mij uit!


Als het goed is heeft iedereen nu een oneven aantal steken (193, 217, 241, enz.).
Het bleek toch nog een hele toer voor sommigen om aan dat aantal te komen....
Velen snapten niet dat de keerlossen gewoon meetellen als steek of ze vergaten een steek te maken in de allerlaatste losse c.q. keerlossen van toer 1.
Gelukkig is dat nu bij de meesten duidelijk geworden.

HIER vind je het patroon van week 2 van de Crochet Along 2014!


Tot volgende week!

19 opmerkingen:

  1. Joepie!! :)

    Ik ga vanmiddag direct aan de slag!!

    Groetjes Henrike (een draadje los)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zodra het huis aan kant is, de kinderen van school zijn gehaald, het kappersbezoek is geweest en ...... waarschijnlijk ga ik er vanavond eens goed voor zitten. Ik vind het erg fijn om zo 'begeleid' te worden want anders was ik er zeker nooit aan begonnen. Ik zal aanstaande week een blogje over mijn vorderingen te posten. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier even een berichtje.
    Leuk, heb al 1 toer granny stripe klaar. Duidelijk uitgelegd, goede foto's.
    Tot volgende week vrijdag....
    Groetjes IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel.
    Het was gezellig om deze steekjes te haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kon niet slapen vanmorgen, dus een mooi moment om 'week 2' te haken op de vroege ochtend!
    En ja, dat ongeduld dat ken ik wel ja ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zooo. Ik ga ook mee doen... Nu even inhaak weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik had mijn toeren in de middag al af kan bijna niet wachten tot vrijdag
    (dan ben je niet ongeduldig haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helaas zit ik nog te wachten op mijn wolletjes, maar als ik ze binnen heb ga ik ook mee doen :-) Waarschijnlijk ga ik dan nooit meer bijkomen maar ach daar gaat het mij ook niet om ik vind het al leuk dat ik mee mag haken en hulp kan vragen als ik het nodig heb. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je komt bij hoor. Ik heb gisteren opgezet en de twee delen gehaakt en dat ging heel vlot.

      Verwijderen
  9. Wat ik me afvraag: als je met catania werkt en je moet 290 steken opzetten, ga je op 't einde dan geen mini-dekentje overhouden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee.... je moet in elk geval zoveel lossen opzetten als jij het breed wilt hebben... de breedte veranderd (bijna) niet meer...wat wel kan is dat jij de deken straks te kort vind... ook daar wordt een oplossing voor gegeven.

      Verwijderen
  10. Hallo, ik stond eerst als anoniem omdat ik niet doorhad hoe ik een naam moest maken. Ben zo handig...NOT. Ik had ook een vraag en hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik heb 194 steken opgezet. Dan moest je een half stokje maken in iedere steek. Dan moet ik dus aan het eind van de toer 193 halve stokjes hebben toch????? Dan was toer drie de granny1s. Hoeveel stokjesgroepen van drie moet ik dan hebben aan het einde van de toer en hoe zet ik de nieuwe draad aan als je niet eindigd met een half stokje maar een heel stokje. Dan heb ik namelijk geen 3 lussen op mijn haak maat twee. Dan door twee halen???? Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Vast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet inderdaad 193 stokjes hebben en een nieuwe draad zet je precies hetzelfde aan bij een half stokje als bij een stokje... bij de laatste doorhaling. Succes!

      Verwijderen
  11. Halloo, ik heb ook 194 steken opgezet. Volgens mij gaat het allemaal wel goed maar wilde toch even wat checken. Ik moet nu toch iedere toer uitkomen op 193 steken???? Welke toer we ook haken toch? Altijd moet ik 193 steken hebben. Zo is het toch

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet iedere toer heeft 193 steken hoor.... bij sommige patroontjes kan het wel even anders zijn, maar uiteindelijk komen we altijd weer uit op de 193 stokjes.....

      Verwijderen
  12. Knoop doorgehakt... ik doe ook mee! Met de duidelijke beschrijvingen moeten ook de onbekende steken lukken. Thx!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oké....Hannah doet mee, Bettie doet mee.......ik kan nu nog inhalen.....ik doe ook mee!!!! Als haakster kan ik dit niet aan me laten voorbijgaan. Wat worden ze mooi. Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waar kan ik t patroon vinden van week 1, t begin??

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vorige week kon ik nog niet haken en nu ben ik bijna klaar met week 2. Ik heb alleen bij de laatste stokjes de nieuwe kleur door het laatste lusje gehaald. Maakt dit uit voor het eindresultaat? Ik weet niet hoe ik met een stokje met de nieuwe kleur moet beginnen, hierboven stond bij de laatste keer doorhalen maar dan heb je toch 2 lussen en de draad die je omslaat? Moet je dan door de laatste 2 lussen?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!