Crochet Along 2015

vrijdag 2 januari 2015

Crochet Along week 1 - de granny's



En ineens is het dan 2 januari 2015.
Een datum waar door velen lang is naar uitgekeken.
Ook door Tertia en mijzelf.
Hoe gaan mensen ons patroon vinden?
Is het allemaal wel duidelijk beschreven?
Er staan hopenlijk geen fouten in de beschrijving?
Zou iedereen de steken en patronen wel leuk vinden?
Past het allemaal wel bij elkaar?

Je snapt het... .wij zijn hardstikke zenuwachtig!

Enfin...... hier begint het allemaal....
bij de middengranny!
We hebben, om te proberen het iedereen naar de zin te maken,
wat overigens nooit lukt ;-( , 
bedacht dat er een keuze gemaakt kan worden uit 2 verschillende granny's.

De granny's zijn qua stekenaantal op het eind beiden even groot,
zodat we daarna allemaal aan dezelfde toeren kunnen beginnen.

Ik vind beide granny's mooi,... maar heel verschillend.

Kies de granny die jij mooi vind en haak m in je eigen kleuren......

Als voorbeeld, en zomaar omdat ik het leuk vind,
heb ik "mijn" granny gehaakt in mijn eigen kleuren, de Bravo-acryl,
én in de kleuren van Tertia, met katoen.
Zo kun je je misschien een beetje een betere voorstelling maken
van hoe dezelfde granny er met andere kleuren en ander garen
uitziet.

Ik zou zeggen.... maak je keuze en plezier en succes met het haken!!




HIER vind je het bestand van week 1.



40 opmerkingen:

  1. jaaaa, het is zover we gaan beginnen reuze zin en wat een mooi begin en zo lekker vroeg al ga me er vanmiddag eens rustig in verdiepen.
    bedankt voor dit mooi begin van 2015:-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb er zin in het ziet er schitterend uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iedereen succes die mee gaat haken, en bedankt Tertia en Jolanda voor jullie inzet en prachtig ontwerp.Het is niet niets wat jullie doen.
    Het is voor mij de eerste keer dat ik mee ga doen, maar heb nog geen wol/katoen. Zat te wachten op het aantal bollen wat ik nodig heb, maar dat kan ik nog nergens vinden.
    Zodat ik alles in één heb,zelfde kleurbad enzo..... wordt dit snel bekend gemaakt ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. daar zit ik ook op te wachten, is ook mijn eerste keer dat ik aan zoiets mee doe. zou ook graag horen hoeveel bollen van elke kleur er werd gebruikt voor de blauwe deken. Ik zou ook graag alles in één keer willen bestellen.

      Verwijderen
    2. Dat is nog niet bekend omdat onze voorbeelddekens, door omstandigheden, nog nét niet helemaal klaar zijn. Zodra wij de aantallen weten komt dat natuurlijk op het blog te staan.

      Verwijderen
  4. Ik reageerde altijd bij Tertia, maar dat kan niet meer als je anoniem (met naam) wilt reageren. Daarom voor jullie beiden: fantastisch om weer mee te doen en heel veel dank voor het vele werk dat jullie er in steken. Ga je niet verdedigen voor de keuzes die jullie maken, niemand is verplicht om mee te doen. Dat jullie zo veel mensen aan het haken krijgen is al geweldig. Ik heb er in ieder geval weer veel zin in.
    En als ik het goed heb is er een aantal weken geleden een blog geweest over de hoeveelheid wol/katoen.
    Hartelijk dank, Tineke uit Oostenrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eindelijk.....
    Bewondering voor jullie hoor,zoveel tijd hierin gestopt!
    Maarre, ik kan ook niet vinden hoeveel bollen ik nodig heb. Zoals iemand anders al zei,ivm. kleurverschil zou het wel fijn zijn om dat te weten. Ik dacht dat ik alles echt goed gelezen had...waar jullie zo op hameren;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is nog niet bekend omdat onze voorbeelddekens, door omstandigheden, nog nét niet helemaal klaar zijn. Zodra wij de aantallen weten komt dat natuurlijk op het blog te staan.

      Verwijderen
  6. vrijdag 5 december heeft Tertia geblogd over hoeveelheden.
    Tineke uit Oostenrijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar nergens staat vermeld over de hoeveelheid bollen per kleur, en ik heb echt alles god gelezen hoor.

      Verwijderen
  7. Leuk!!
    gelijk begonnen hier, wel even een vraagje over toer 7. Als ik het patroon vol zoals ik lees, sla ik volgens mij 1 keer een hoekje over omdat ik van # 2x moet. Klopt dit, of moet het hoekje(de dubbele stokjes) er wel tussen? Ik ben geen haakkampioen dus misschien ligt het wel aan mij ;)
    Groetjes Kimberly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het hoekje moet er wel tussen... in zoverre dat je dus 4 hoeken krijgt. Kijk even naar de foto, dan wordt het wel duidelijk. Ik heb zo even geen patroon bij de hand en ik ken ze niet uit mn hoofd ;)

      Verwijderen
  8. Hartelijk dank dat er weer een CAL is! Aan de vorige heb ik met veel plezier meegedaan en ik heb er ook nu weer veel zin in. Dank je wel allebei!
    Grt Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dear Jolanda
    could you tell me how much ball of each color i need? I would like to make the blue one... thank you... coco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou graag de blauwe deken haken maar is er inmiddels bekend hoeveel en welke wol er precies gebruikt wordt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is nog niet bekend omdat onze voorbeelddekens, door omstandigheden, nog nét niet helemaal klaar zijn. Zodra wij de aantallen weten komt dat natuurlijk op het blog te staan.

      Verwijderen
  11. Ik ben ook van plan mee te gaan doen en ben benieuwd naar het aantal te gebruiken kleuren. Dan kan ik deze koppelen aan mijn eigen nog te kopen kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de kleuren kun je vonden in het voorbereidingsbestand... de aantallen bollen per kleur zijn nog niet bekend

      Verwijderen
  12. hallo Jolanda, ik heb besloten om de blauwe deken te maken, mijn vraag is , heb je van elke kleur evenveel bollen nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is nog niet bekend omdat onze voorbeelddekens, door omstandigheden, nog nét niet helemaal klaar zijn. Zodra wij de aantallen weten komt dat natuurlijk op het blog te staan. Je hebt in elk geval meer ecru nodig.

      Verwijderen
    2. bedankt voor jouw antwoord. Heb toch alvast het garen besteld, van elke kleur evenveel maar ruim genoeg om niet tekort te hebben .Ik verwacht het garen vandaag te ontvangen en dan kan ik tegen vrijdag toch nog de granny klaarhebben.

      Verwijderen
  13. Hallo Jolanda, ik wil je langs deze weg even laten weten dat ik aan het meehaken ben hoor,. vind allebei de dekens geweldig, heel veel succes met de publicatie van de CAL 2015 Groetjes Alice
    Atelier de Kleine Haven

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corine Slingerland5 januari 2015 om 14:44

    Hartelijk bedankt voor alle moeite die jullie doen. Wat een mooie kleuren, met dat blauw. Ik ben enkele weken geleden begonnen met de deken van 2014 en ik ben al een heel eind. Dat moet ook wel, want ik maak 'm bijna geheel in ecru, met een roze en fuchsia baan ertussen. De rand wordt ook roze denk ik. Vandaag is mijn schoondochter uitgerekend van onze eerste kleindochter, dus........ Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jolanda,

    Zou je aan kunnen geven hoeveel streken per zijde je hebt als je toer 11 klaar hebt?
    Zo kan ik voor mijn gevoel controleren of ik het goed heb gedaan...

    Groet,
    Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 35 bij de blauwe en 37 bij de andere

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoe hecht je een nieuwe kleur aan ?
    Bij de andere deken deed je dat op het eind van de toer maar hier moet het anders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de voorbereiding blog post staat in de pdf een linkje naar een voorbeeld van hoe je extra mooi een nieuwe kleur kunt aanhechten/afhechten.

      Verwijderen
  18. Geweldig begin van de deken! :) ik heb gekozen voor 4 kleuren en ben in het patroon van week 1 al lekker vaak tussen de kleuren aan het wisselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo even een vraagje als je weer met een nieuwe toer begint begin je toch altijd met 2of3lossen maar dat kan ik in de beschrijving niet terug vinden of is dat vanzelfsprekend wel heel leuk om weer mee te doen heb vorig jaar ook mee gedaan zo was de vrijdag iedere keer een feest ik zou zeggen ga zo door groetjes Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik doe voor het eerst mee met de CAL en ik vind het helemaal geweldig! De square van week 1 heb ik inmiddels af en ik kan niet wachten tot het patroon van week 2 volgt!! Bedankt voor alle moeite die jullie steken in dit fantastische initiatief!

    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb een vraag: in het pdf bestaan met tips en trics staat dat je eventuele vragen ook in de groep kunt stellen. Maar ik kan nergens vinden welke groep dat is.
    Is er ook een facebookgroep voor de CAL 2015? Of zit iedereen op Dutch granny a day 2013?
    Groeten,
    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ook ik doe voor het eerst mee en ik ben eigenlijk een enorm groentje op het gebied van haken. Het was met de bloem in het begin ook ff lastig, maar verder gaat het tot nu toe goed. Voor mij is het een fijne beschrijving. Tot nu toe kom ik overal uit. Erg leuk om gelijk hier aan mee te kunnen doen.

    Gerdien

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hello. i am writing to ask if possible to also include english in your pattern. google not translate the pattern only web pages. if not it ok. the pictures are good. plus i will learn dutch as well. thanks,

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hadden jullie verwacht dat het zo'n succes zou worden, hihi sommigen klagen al dat er te veel van de granny's op facebook staan hihi ik blijf het mooi vinden hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve mensen ik ben nieuw hier. Ik zou zongraag het gehele patroon van de granny delen cal 2015 in een keer downloaden. Kan dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo, ik ben net begonnen met 2015 en heb een vraag over toer 11. Hoeveel stokjes krijg je per zijde van de blauwe? Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!