Crochet Along 2015

vrijdag 6 maart 2015

Crochet Along 2015 - week 10


Na de uitdagende parelsteek van vorige week, 
waarvoor je even de slag te pakken moest krijgen,
deze week weer wat saaie toeren.
Maar.... saaie toeren brengen evenwicht in de deken, 
even een rustmomentje na een patroonsteek,
zodat deze beter uit de verf komt.
Je wilt immers niet dat patroonsteken dicht na elkaar komen, 
want dan vallen ze niet meer op ;)

Dus deze week een makkie!
Maar wel blijven tellen hè.

HIER vind je de beschrijving van week 10!

Veel plezier (succes is vast niet nodig want dit haak je met 2 vingers in de neus)
Wie weet kunnen we deze toeren wel haken, lekker in het zonnetje, in de tuin!


(foto laat alleen de 1e rand van deze week zien. 
Doordat we van tevoren niet hadden bedacht welke toeren we in welke week zouden haken 
heb ik geen foto van beide toeren)

11 opmerkingen:

  1. De gewone toeren tussendoor zijn ook fijn voor iemand om een beetje achterstand in te lopen. En door deze toeren andersom te haken, kan het scheeftrekken weer wat worden tegengegaan.
    Wat zijn jouw kleuren prachtig. Dank je voor weer een patroon.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zo do ik het ook, de gewone stokjes in de andere richting haken en het scheelt idd tegen het scheeftreken.

      Verwijderen
  2. Zo te zien op de foto, is de eerste steek na de hoek niet overgeslagen met de toer van de stokjes, moet toch wel hè, Ik vind het geweldig wat jullie voor ons doen, ik kijk elke week uit naar de vrijdag. Aleth N

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja moet wel.. even nagekeken en deze foto is van haaksel dat daarna weer is uitgetrokken.... in de echte deken is de steek overgeslagen... deze foto is er doorheen geglipt, sorry voor de verwarring... ik haal m weg

      Verwijderen
    2. Dacht ik al, natuurlijk moeten jullie alles uit proberen. Geeft niks hoor, bij mij is tie al weer klaar. Aleth N

      Verwijderen
  3. bedankt alweer voor het 10de deel van het patroon. Is elke keer weer een leuke start van het weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Joepie, weer een stukje van de deken. Wat is het iedere week toch weer een feestje om mee te mogen/kunnen doen met dit project.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel weer !
    Ik vind het geweldig allemaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat wordt het toch leuk. Dank jullie wel. Hebben meer haaksters de ervaring dat het dekentje na de wokkels en de parels recht getrokken is? ook minder bobbelt? Niet dat dat een probleem was, zo erg is dat niet. Maar het viel mij op. Verder een compliment voor het regelmatige haakwerk van Tertia en Jolanda. Daar valt voor mij nog veel te leren.
    Groeten van Tineke uit Oostenrijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was mij ook opgevallen! Mijn deken wordt steeds mooier. Bedankt voor al het werk en de duidelijke beschrijving. Top! Sandra

      Verwijderen
  7. Wat een verademing deze 2 toeren na die voor mij erg lastige parelsteek, mijn draad bleef steeds haken en dan moest ik de steek weer opnieuw proberen te doen. Maar uiteindelijk toch helemaal gelukt en nu deze twee ontspannen toeren, fijn. Op naar week 11. Groetjes Jolanda W

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!