Crochet Along 2015

vrijdag 3 februari 2017

Double Trouble Crochet ALong 2017 - week 5


Na de heerlijke parelsteek van vorige week nu weer een steek die al 
veel vaker in allerhande haakwerken wordt gebruikt... de bobbelsteek.

We haken deze keer de bobbelsteek in ruitvorm. 
Ik ben benieuwd wie het gaat proberen deze in 2 kleuren te haken. 
Ik heb het geprobeerd maar het werd (bij mij) niet echt mooi. 
Ik hoop echter toch mooie varianten te gaan zien, 
al is ie in één kleur door het reliëf dat er in de ruit zit, ook al prachtig om te zien.

HIER vind je het patroon van week 5

Veel plezier!

After the lovely pearlstitch we made last week we're going to do a golden oldie this week....
the bobble stitch.
I'm so eager to see who is going to crochet this stitch in two colors.
I've tried that, sadly I didn't get it right.
I so hope to see colorfull parts this week,
although this stitch in one color is beautiful too!

HERE you'll find week 5.

Enjoy!



10 opmerkingen:

  1. wat weer een mooi patroon. ik ben de uitdaging aangegaan om in twee kleuren te haken. als je de vaste voor de bobbelsteek doorhaalt met de kleur van de bobbel, dan de bobbel haakt maar de laatste doorhaling in de kleur van de vasten doet en dan de vasten haakt krijg je mooi geheel.....maak voor elke ruit een apart bolletje met garen zodat je de draad niet mee hoeft te nemen achter je werk... misschien een beetje moeilijk uitgelegd , jolanda kan het vast beter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee hoor heel goed uitgelegd....super bedankt het werkt echt!;)

      Verwijderen
  2. De bobbelsteek is zo leuk, omdat je reliëf in je haakwerk krijgt. Wat een goede uitleg oer hoe je goed van kleur kunt wisselen, al zullen sommige mensen liever een filmpje hebben waar het voor wordt gedaan.
    Slim om per ruit een bolletje voor de tweede kleur te maken.
    Bedankt voor weer een nieuw patroon.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt weer voor het prachtige patroon .
    Wat reageren er toch weinig op de blog
    Reageren allemaal op facebook denk ik maar wat fijn dat we via de blog ook mee kunnen doen.
    Groetjes Mieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wederom een leuk patroon. Bij mij is de bobbel aan de achterkant beter zichtbaar, dus ik haak de bobbel nu aan de aachterkant van de deken.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ik vind ook dat er weinig via de blog reageren
      ik heb ook geen facebook, vind het wel leuk om reactie's te lezen. Maar de bobbelsteek kun je gemakkelijk naar de goede kant duwen hoor Groetjes Nel

      Verwijderen
  5. Ook ik geniet elke week van het nieuwe patroon. De tunische haaksteek er tussen vond ik niet zo mooi staan. Die heb ik weer uitgehaald en er een grannysteek voor in de plaats gehaakt. Vind ik mooier staan. Smaken verschillen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou ik ga nu de strijd aan met de bolletjes, als het niet lukt stop ik ze in de grond, komen er misschien bloemetjes van hahaha;)
    Ik vond de parelsteek wel een beetje lastig, maar dat komt denk ik omdat ik katoenen garen heb...het staat wel heel mooi ertussen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De vaste na de het bolletje goed strak haken dan gaat het vast lukken

      Verwijderen
  7. Ook ik vind het tunische haken er niet zo mooi tussen trekt wat in en dat is jammer, had misschien nog een grotere haaknaald moeten doen maar ik heb een nr6 gebruikt dus al een maat groter wat jullie ook adviseerden misschien de volgende keer beter. Wel heel leuk om te doen doe voor de 4e keer mee ga zo door

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!