Crochet Along 2015

vrijdag 18 april 2014

Crochet Along week 16


Week 16 alweer...... 
De bobbelsteek is weer aan de beurt. 
Wat mij opviel, vorige keer bij deze steek, is dat bij velen de bobbel aan de verkeerde kwam. 
Let hier goed deze keer, de bobbel moet aan de de voorkant van de deken komen. 
Om te zorgen dat het ook deze keer goed gaat een tipje: 
duw de bobbel de goede kant op en haak dan vrij strak de steek nà de bobbel. 
Zo zet je de bobbel als het ware vast.

Zal ik nog even de tips van vorige keer herhalen?

Zoals wordt vermeld in het patroon zou je de meegehaakte contrastkleur kunnen zien. 
Dat ligt erg aan de kleuren die je gebruikt. Je zou ook alles in één kleur kunnen doen!

Zelf vind ik deze bobbel niet zo leuk, ik wil meer een échte bobbel......

Er zijn 2 manieren om dat te bereiken.
1. Je haakt 1 (of 2) stokje(s) meer dan wordt vermeldt. Het bobbeltje wordt dan dikker.
2. Je haakt toer 2 van dit patroon ook met stokjes en haakt de bobbel dan met 4 of 5 dubbele stokjes. Dan wordt de bobbel groter en dikker.

Dan nog iets over de plaatsing van de bobbels. 
In de beschrijving wordt iedere 10e steek een bobbelsteek.
Heb je nu, zoals ik, 193 steken, dan vind ik de verdeling niet mooi. 
De 1e bobbel zit op 10, de laatste op 190 en dan hou ik nog 3 steken over aan de kant.....
Ik heb zelf de 1e bobbel op de 7e steek gedaan, daarna om de 10 steken, dus op 17, 27 enz. 
De laatste bobbel zit dan op 187. 
Daarna heb ik nog 6 steken over.... Aan beide zijden dus evenveel steken aan de kant.
Zo kun je voor jezelf uitmaken waar je de bobbels het mooist kunt plaatsen, als je dat wilt tenminste.

En nog een tip..... je hoeft ze natuurlijk niet om de 10 steken te doen.... om de 5 kan ook, of wat je zelf wilt....aangezien je stekenaantal deelbaar is door 24 zou je zelfs om de 8 steken een bobbel kunnen doen......
Mogelijkheden genoeg zou ik zo zeggen!


HIER vind je de beschrijving van week 16.

Veel succes!!




2 opmerkingen:

  1. Bedankt, ik haakte de vorige keer ook 3x stokjes en de bobbels met 5 dubbele stokjes. De steek erna vaster haken is een goede tip, bedankt!!!

    Ps net ook bij Tertia op haar blog gezet, blz 3 is alleen 'denk na voor printen' , misschien aanpassen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn haakhuiswerk is weer af.
    Zo leuk, je ziet de deken groeien.
    Tot morgen, als ik het nieuwe deel kom ophalen.
    groetjes, ingridr

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!