Crochet Along 2015

vrijdag 15 april 2016

Mix 'n Match Crochet ALong 2016 - week 15


We gaan verder met het "aankleden" van het grote vlak stokjes dat we vorige week hebben gehaakt,
De gissingen, over wat we gingen doen, waren niet van de lucht op de groep.
Sommige hadden bij wijze van spreken hun bloemetjes al klaar om die er deze week op te gaan naaien.
Maar nee....de bloemetjes, zoals wij eerder aangaven, die het midden van de deken markeren zijn nog niet aan de beurt.
Die komen, als ik goed ben, in week 19.
Daarvoor nog even geduld dus......

We're continuing, this week, with dressing up the big rectangle of dc's we've made last week.
Some people were guessing about this week ;)
Some of them have, in a matter of speaking, de flowers already done, just attaching them isn't done yet.
But no, de flowers, which are the center of our blanket, aren't here yet.
They will appear in week 19, if I'm right.

Deze week is niet echt een moeilijke week....zoals altijd komt het op goed lezen aan.
We hebben deze week geen filmpje.
We zijn van mening dat jullie de vasten, lossen en halve vasten 
best aan de hand van de foto's en tekst op de stokjes krijgen gehaakt ;)
Zoveel vertrouwen hebben wij inmiddels in de haaksters!

This week isn't really difficult. Just as always it all depends on reading and looking at the pictures.
There's no video this week.
We believe you all can make the sc's, sl st's and ch's 
by reading the text and looking at the pictures.
That much trust do we have in you crocheteers ;),





En de rest van deze week is een herhaling van de broomstitches....
ja, de nachtmerrie van sommigen als ik goed heb gelezen,
Maar de 2e keer zal het veel makkelijker gaan, want je bent ondertussen bedreven in deze steek.

The rest of the week is a repeat from the broomstitches.....
yes, thé nightmare of some of you, if i'm correct,
This 2nd time it will go much easier, you've already done them once!


HIER vind je de beschrijving van week 15
HERE you'll find the pattern of week 15

HAVE FUN!

EDIT: omdat het toch nog niet zo makkelijk blijkt te zijn dan wij dachten
 hebben we snel nog even een filmpje gemaakt om jullie op weg te helpen.
Probeer tussen de 2 toeren stokjes te haken, dan zitten de hv meteen goed vast.....
de volgende toer zal de eerder gehaakte toer wat meer model geven.

HIER kun je het filmpje bekijken.

En deze tekening laat de loop van de zigzag zien:



En voor diegenen die naar de meet&greet in Haaksbergen komen:
bewaar deze toeren tot morgen, dan haken we er gezamenlijk aan.

Wil je nog komen naar Haaksbergen? Dat kan.
Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar,
Meer info kun je HIER lezen.

14 opmerkingen:

  1. Fijn, kunnen we weer aan de haak! Ik heb er zin in.
    Fijn weekend!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is simpel patroon, dat raster.....maar het haakt niet prettig....beetje gefrommel . Het resultaat is wel erg leuk. Haak ze lekker allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo.
    Ik zou heel graag de deken mix en match 2016 willen meehaken als dat kan en mag.
    wie kan mij op weg helpen en vertellen of ik mee mag doen en waar ik dan de start kan vinden? Groetjes, Willeke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk mag je meedoen, iedereen haakt voor zichzelf. Je kunt ervoor kiezen mee te doen met de fb-groep MixnMatch Crochet Along 2016 of mee te haken via dit blog....
      In de rechterzijbalk vind je het kopje MixnMatch 2016 met daaronder alle links naar de tot nu toe geplaatste berichten. Je begint onderaan met het lezen van het Allerhande-bestand. Hierin staat alle info.... Dan kun je beginnen met week 1 en zo verder. Veel plezier

      Verwijderen
    2. Oh leuk om mee te doen......heb je n link van de FBpagina?
      Dat is voor mij wat gemakkelijker .....zo kan ik ook de andere dames volgen via hun foto's van al die mooie dekens.....

      Verwijderen
    3. https://www.facebook.com/groups/879957458725672/

      Verwijderen
  4. Ik heb het raster patroon 2x geprobeerd te haken maar het resultaat is zeer rommelig. Ik heb besloten om er maar een eigen variatie van te maken.
    Ik heb op 2 verschillende manieren de naald ingestoken.
    Met vriendelijke groet marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eh.....wat moeten we met toer 87? Op het plaatje zie ik stokjes....lijkt me logisch.....maar het staat er niet! Ook niet in week 14 want die eindigt met toer 86....
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zucht.....ben ik toch kippig😉 bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Jolanda
    Als eerste bedankt voor al jullie werk. Ik ben net begonnen met een heel vreemd garen het splijt gauw zie nu 100% catoen goed en wel op weg dacht ik dat k wel heel strak of klein haakde heb nu week 4/5 af en gelukkig heb je de maat er bij gezet . Helemaal top kich top op de centimeter gelijk . Ben gewoon zo blij moest het je even vertellen dank je wel voor alles groet Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Jolanda,
    Voor het eerst sinds jaren weer aan de haak met deze mooie deken voor mijn dochter. Ik geniet erg van de patronen en met behulp van de goede beschrijvingen en de filmpjes kom ik er goed uit. Helaas kom ik er deze week daadwerkelijk achter dat de onderkant van de deken erg lubbert en veel wijder is, ws ben ik in de loop van week 8 strakker gaan haken. Had dit al eerder opgemerkt, maar gewoon doorgegaan. Dit scheelt echt aan de zijkant een flink stuk. De laatste weken ziet het er beter uit. Nu twijfel ik of ik alles toch weer uit ga trekken (ben nu in week 15...) of de onderkant uit kan halen. Kan dit en hoe doe ik dit dan? Groet, een sterk balende Dorien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dorien. je kunt evt een stuk vervangen..... k zou daarvoor het stuk dat je wilt vervangen eerst haken en het dan met halve vasten vasthaken aan de eerste toer die je wilt behouden....let er daarbij wel op dat je ALLE steken hebt vastgehaakt dus dit kun je het beste doen bij een toer stokjes. Pas als je nieuwe stuk vast zit kun je het oude stuk verwijderen door de laatste toer die weg mag door te knippen en dan de draadjes weg te pulken.... dan zit het nieuwe stuk aan het oude stuk....
      Voor de zekerheid kun je eerst een draad rijgen door de steken van de toer die moet blijven zitten, dan weet je zeker dat het niet vanzelf gaat uittrekken. Succes!

      Verwijderen
  9. Dank je. Uiteindelijk is het goedgekomen! Bedankt voor de tip. Het was even wat werk...maar dan heb je ook wat.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!