Crochet Along 2015

vrijdag 4 april 2014

Crochet Along week 14


't is weer vrijdag!!

Na de sterretjes van vorige week, helaas maar 2 toertjes, nu weer een wat groter deel.

Wij denken namelijk dat jullie dat best wel aankunnen.....

Het beruchte "Catherine's wheel" is weer aan de beurt.
Lukte het de vorige keer niet en heb je misschien een vervangende steek gebruikt? Probeer het gerust nog eens een keer, wie weet zie je "het"' nu ineens.
Veel succes!

HIER vind je de beschrijving van week 14.

Omdat we nu op ongeveer 1/3 van het totaal aantal toeren zitten kun je nu uitrekenen hoe lang je deken gaat worden met de 131 toeren die het patroon telt.
Tzt komt er ook nog een beschrijving hoe je de deken zou kunnen verlengen. 
Op zich is het dus niet nodig om bijv. dubbele toeren te maken, tenzij je het leuk vind natuurlijk.
Omdat we veel vragen krijgen omtrent de lengte wil ik je bij deze dus gerust stellen ;-)
Het komt allemaal goed!!

Edit: helaas is er een klein foutje geslopen in toer 47..... hier zou je halve stokjes moeten haken. Heb je stokjes gehaakt, geen probleem hoor, maakt voor het verdere patroon niet uit.
Mensen die zien dat toer 46 eindigt met 2 keerlossen hadden al opgemerkt dat er dus halve stokjes gehaakt moeten worden.....
Je hebt dus de keus... of je eindigt toer 46 met 2 keerlossen en haakt dan in toer 47 halve stokjes,
of je haakt 3 keerlossen en stokjes.
Wat ook geen probleem is als je het patroon volgde en 2 keerlossen hebt gehaakt en daarna stokjes...
die ene losse mis je echt niet....
Toch even opgehelderd voor er vragen komen ;)

Mijn vorderingen na deze week....



Met m'n witte dekentje loop ik een paar weken achter helaas *schaam schaam*

8 opmerkingen:

  1. Heerlijk weer verder haken aan mijn deken. Leuk dat we weer een bijzondere steek mogen haken. Dank je voor het patroon.
    Voor veel mensen is jouw melding dat je met het witte dekentje achter loopt een steuntje. Gewoon weer lekker oppakken en dan eindig je misschien alleen iets later in de tijd met deze deken.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt weer. Fijn dat jullie ook tops gaan geven om de deken te verlengen. Want dat is mijn bedoeling.
    jullie veel plezier morgen.
    groetjes, ingridr

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda, Dank je wel voor het delen van het patroon. Ik pik hem altijd van jou blogje af, fb vind ik te druk;-) ik ga er weer mee aan de slag en binnenkort komt er weer een foto op mijn blog van DE Deken;-);-) fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt weer voor de nieuwe week. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet berucht vind hoor. Als je goed leest wat er staat en kijkt naar de foto's lukt het best.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt weer, ik ga an de slag!
    Vorige keer is het wheel gelukt, zou nu toch ook weer moeten lukken??
    Even nog goed doorlezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn deken gaat echt veel te kort zijn, heb ik nu berekend. Kan je me advies geven van welke tot welke rij ik tussen door misschien kan herhalen, zodat ik toch de regels van "het spel" volg :)
    Bedankt alvast
    Veerle@eno.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er wordt na de 131 toeren een manier gegeven hoe je de deken kunt verlengen... Pas dan kun je zien hoeveel je nog nodig hebt. Als je nu al gaat toevoegen komt je patroon niet mooi meer uit (vind ik).

      Verwijderen
    2. OK Jolanda, bedankt voor je antwoord, dan wacht ik nog :) Fijn weekend nog xxx

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!