Crochet Along 2015

vrijdag 23 januari 2015

Crochet Along 2015 - week 4



En? Uitgepufft? ;)

Ik vond dat toch zo'n leuke steek om te doen... 
en te lezen aan de opmerkingen van anderen vindt men het een uitdagende steek 
waaraan men niet snel begint, 
maar nu ze eenmaal "moeten" het toch blijkt mee te vallen.

Wat me steeds weer opvalt, ook nu weer, 
is dat men moeite heeft met het lezen van de beschrijving. 
Niet omdat het niet goed staat beschreven, 
maar omdat men er teveel over gaat nadenken.... 
Lees en doe wat er staat... 
kom je er dan nog niet uit, dan kun je altijd hulp vragen (op de fb-groep).

Doordat men na gaat denken over de steek, de puffsteek in dit geval, 
komen er vragen als.... 
ik kan niet eindigen met een vaste... 
ik kan geen 3 steken meer overslaan voor de vaste......... 
De puff-steek eindigt niet met een vaste maar begint er mee.... 
dus na de laatste puffsteek moet je 3 steken overslaan en 
evt met een vaste beginnen voor een nieuwe puffsteek. 
Dat doen wij niet, wij haken de hoek......

Maar gelukkig is iedereen, evt. met een beetje hulp er uitgekomen ;)

Deze week gaat makkelijker zijn. 
En dat mag natuurlijk ook wel eens. 
Daarom 3 toeren deze week. Moet makkelijk kunnen!

We hebben de hoeken een beetje aangepast maar 
vind jij dat de hoeken van jouw haakwerk wat omhoog steken? 
Haak dan gerust stokjes in plaats van dubbele stokjes!

HIER vind je de beschrijving van week 4!

Veel succes en plezier!


Inmiddels hebben wij het voorbereidingsfile aangepast, nu met alle info over de gebruikte bollen.

En ga je morgen naar Hoogerheide, de Meet&Greet? 
Wacht dan even met haken tot je daar bent. 
Gezellig met elkaar de toeren van deze week haken. 
Ik neem mn haakwerkje mee!
 (er zijn veel mensen die zich hebben opgegeven.. heel gezellig...
maar daardoor kan het zijn dat niet iedereen een plek heeft om
de hele middag te zitten...
gelukkig kunnen we al staande heel goed praten en elkaars werk bewonderen ;) )

8 opmerkingen:

  1. bedankt weer voor deel vier van het patroon. Is weer lekker makkelijk deze week, vond de moesjes van vorige week heel leuk om te doen en absoluut niet moeilijk.
    Ik kijk elke week uit naar de foto's van de dekens van de andere deelnemers, maar tot nu toe heb ik er nog niet zoveel gezien. Veel plezier weer allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend slim om de granny's na de puffsteek te doen. Had me al afgevraagd wat hier na zou komen. De puffsteek is ook erg leuk als laatste rand om een gehaakte deken. Ik geniet er weer van, hartelijk dank voor al het werk! Steeds wat nieuws leren is leuk.
    Tineke uit Oostenrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk we kunnen weer aan de gang
    wat moet dat een getel voor julllie zijn geweest om alles uit te laten komen
    maar dat is een uitdaging jullie leggen t super goed uit knap hoor
    en inderdaad GOED lezen doet wonderen
    komen jullie ook naar Zwolle????? groetjessssss en bedankt weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de volgende toer, een granny stripe leuk. Ga even denken welke kleur ik nu ga gebruiken. En dan aan de haak. De patroontjes zijn goed te volgen. Ik heb zojuist een berichtje over mijn CAL deken w 1 t/m 3 op mijn blog geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey. Ik vind de beschrijving heel makkelijk te volgen! Op welke facebookgroep zitten jullie?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi hoi bedankt weer voor de 5e week
    ik keek er echt naar uit pffffffff weer een week wachten haha

    groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!