Crochet Along 2015

vrijdag 8 januari 2016

We gaan beginnen - We're going to start



Eindelijk is het dan 8 januari. Dé start van de Mix 'n Match Crochet ALong 2016.

De afgelopen weken waren wat hectisch. 
Hectisch voor ons, om de eerste paar weken alvast helemaal kant en klaar te krijgen, 
niet alleen wat betreft de bestanden maar ook gehaakt door onze proefhaaksters.
Hectisch op de groep, 
heel veel mensen toelaten, vragen beantwoorden, alles in goed banen leiden 
en soms hoogoplopende emoties wat temperen.
Wat zijn er veel mensen enthousiast zeg! Erg leuk!


Finally, it's January 8th. 
Thé day to start the Mix 'n Match Crochet ALong 2016.
The last couple of weeks were very hectic. 
Hectic for us, to get everything, at least the first couple of weeks, ready, 
pdf-wise and crocheted by our proofcrocheteers.
Hectic on our fb-group, 
lots of people wanted to become a member, 
answering a lot of questions, 
making sure everything goes right, 
high-temperatured emotions cooling down a bit ;).
So many people are enthousiastic. Very nice!


Okeeee... we gaan er aan beginnen.
De eerste week starten we rustig, we moeten er nog even inkomen, nietwaar?

Okay.... let's go.
Our first week is easy, we have to get used to it, isn't that right?

Heb ik nog iets te vertellen over de 1e week? 
'k Geloof het niet..behalve.. 
Eerst even goed lezen en dan gewoon lekker aan de slag. 
Bij deze week zit (onderaan het bestand) een link naar een filmpje 
van 1 manier van steken opzetten. 
Iedereen heeft haar eigen manier van opzetten inmiddels wel gevonden, 
of je nu hakend opzet, "gewoon" een lossenketting haakt 
met keerlossen en daarop je stokjes, of je doet het zoals in het filmpje. 
Daarom ook hebben wij verder niets beschreven hierover 
behalve het aantal steken waar wij van uit gaan.



Do I have to tell you something about week 1? 
Don't think so....besides.... read first and then... go ahead. 
In this week (at the bottom of the file) is a link to a video 
about making your first row. 
Everyone has it's own way of making that first row. 
Whether it is through chainless foundation, making chains and turning chains 
or doing it as shown in the video. 
That's why we didn't write anything down about it, besides the amount of stitches.

Ik hoop dat iedereen veel plezier gaat beleven aan dit haakproject, 
als we alle berichten van de voorpret moeten geloven gaat dat goedkomen!

I hope everyone is going to have great fun doing this project. 

Aan de slag dus! 

Let's go!

HIER vind je de Nederlandse beschrijving van week 1!

HERE you'll find the US-version of week 1!





Have fun!!

Edit: het filmpje in het bestand is zo vaak bekeken dat Google Drive het genoeg vindt. In het bestand staan nu een nieuwe link naar het filmpje. Sorry voor het ongemak!

Hier vind je een nieuwe link naar het filmpje


Edit: The video is being watched too many times, says Google Drive. It can no longer be watched through the link. A new link is given in the file. Sorry for an convenience.


23 opmerkingen:

  1. Heel erg bedankt. Ziet er erg verzorgd uit allemaal. Wat n werk moet dat zijn geweest. Ik heb het eerste filmpje vast gekeken, wat n goede manier van opzetten en tellen. Al haak ik al 50 jaar, ik leer in jullie eerste toer al iets nieuws. Ik ga met veel plezier beginnen aan mijn eerste CAL.
    Boekwrm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begin er met de volle goesting aan... bedankt alvast om alles weer zo mooi voor te bereiden, moet een massa werk zijn, maar we zijn er met zovelen blij om.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. M&M...Ziet er erg verzorgd uit.Ik heb er weer veel zin,en keek er naar uit. Bedankt hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is al een mooi begin dames, deze ga ik niet mee haken, ik wil eerst de dekens van vorig jaar afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Ik heb zin. Om te beginnen......maar ik moet nog een paar toeren van de CAL2015 waar ik in juli mee begonnen ben, nadat ik in 6 weken daarvoor de CAL 2014 heb gehaakt.
    Het garen heb ik in huis, dus ik kan direct starten als 2015 klaar is!
    Wat verslavend!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je voor de beschrijving. Ik ben niet zo een ster in het haken, maar kan het door deze duidelijke uitleg heel goed volgen. Leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vast een spannend moment om weer van start te gaan.
    Het voelt voor mij weer als van ouds. Heerlijk om de vrijdag weer te beginnen met een CAL-patroon. En nu zelfs met een handig filmpje erbij. Ik ben nu al benieuwd naar alle kleuren en garens die iedereen gebruikt. Oook dit jaar gaan we vast weer prachtige dekens tegen komen.
    Dank je voor al jullie werk tot nu toe.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb al heel gehaakt maar nog nooit mee gedaan, heb er echt zin vorige week al wol gekocht bij Jafari in Arnemuiden er stonden 3 klanten in de winkel die voor deze deken wol kwamen kopen.
    Gezellig hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg leuk om weer te kunnen beginnen met een nieuwe deken. Ik heb er zin in, om steeds weer nieuwe steken te leren. En deze week dus zelfs iets met het opzetten :)
    Hartelijk dank voor jullie werk hiervoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat ziet het er gaaf uit en wat een leuke manier van opzetten, zo had ik dat nog nooit gezien!
    dank vast voor al jullie werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat staat alles goed op papier. Wat een werk moet dat geweest zijn. Voor nu alvast bedankt.
    Ik ben er met veel plezier aan begonnen.

    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het ziet er weer prachtig uit Jolanda. En wat een handige tip voor het begin in het filmpje. Ik verheug me al weer op de wekelijkse berichten en de verschillende dekens die voorbij zullen gaan komen. Veel succes en plezier met alles er omheen.
    Groetjes,
    Wendy
    Ps wat lief van je vriendin dat ze je een cadeau gaf na deze eerste aftrap, ook ik had m nog nooit eerder gezien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. een vraagje..staat deze CAL ook op ravelry? Dan kunnen we er ons deken aan linken..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb even getwijfeld maar ik kon het toch niet laten. Deze week katoen besteld ( catania grande) en gisteren vol goede moed begonnen. Ik wil mijn deken wat groter zonder al te veel meer steken dus daarom een dikker garen.
    Het wordt een dure grap want zo veel zit er niet op één bolletje. Maar vooruit .....maanden de tijd en het is een hobby.
    Inderdaad hele fijne manier van opzetten....scheelt tig x uithalen omdat je nét één losse te kort komt of overhoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er prachtig uit!
    Wat zijn de kleuren Plum en Burgundy precies?

    Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vandaag deze CAL voor mijn verjaardag gehad. Ik heb dit nog niet eerder gedaan, maar vind het nu al leuk. Zin om te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Looks great at week one. Looking forward to seeing it complete. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hallo zou je het ook met een beschrijving voor linkshandige kunnen geven.
    het is namelijk heel lastig en moeilijk om het patroon voor rechtshandige als linkshandige te maken .
    ik wil heel graag met het patroon beginnen maar zou je een paar tips kunnen geven.

    anoniem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas...wij haken rechtshandig en kunnen dus niet linkshandig haken. Dat is voor ons net zo moeilijk als voor U rechtshandig haken..... Het geschreven patroon kunt U wel gewoon volgen. Dat maakt geen verschil. Misschien het een optie de foto's te bekijken via een spiegel? En blijkbaar is er een app die de filmpje omzet naar linkshandig.

      Verwijderen
  20. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Did you translate this whole pattern? If so, where can I find the rest of the patter for the 2016 Mix and Match CAL? Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes we did. You can find the links in the right side column under the picture of Mix n Match. It might be easier to go the website www.haakplein.com Click the US flag to get it in English and look at the tab cal patterns for Mix n Match. You'll find all the patterns there in one view.

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!