Crochet Along 2015

vrijdag 24 april 2015

Crochet Along 2015 - Week 17


Week 17!
En wat voor een week ;)
De mensen die vorig jaar de CAL hebben gehaakt kennen 'm al:
de bobbelsteek!
Door sommigen verguisd, door anderen geliefd.
En deze keer doen we maar liefst 2 toeren achter elkaar de bobbelsteek.

En je kunt hier evt. mee variëren:
elke bobbel een andere kleur, zoals ik heb gedaan,
elke bobbel dezelfde kleur
of elke bobbel de kleur van de achtergrond.

En dan kun je ook nog variëren met het aantal bobbelsteken.
Wij hebben een bepaalde verdeling gemaakt
maar als je een beetje kunt rekenen kun je ook een andere verdeling maken....
Meer bobbels... of minder.. of.....

En de bobbels zelf.....
moeten ze goed opvallen en goed bobbelen?
Dan zou je meer stokjes kunnen haken....6 bijvoorbeeld.
Vind je dat het nog niet genoeg bobbelt?
Dan kun je overwegen dubbele stokjes te haken.

Kortom: een steek waar je alle kanten mee uit kunt.

Nog wel even een waarschuwing :-)
Als je, net als ik, elke bobbel een andere kleur geeft,
moet je héél veel draadjes afhechten.......

HIER vind je de beschrijving van week 17!

Fijn weekend!!

EDIT: er is een nieuw bestand geupload.
Voor wie het gemist had: er stond een klein foutje in toer 43 
en de tekening klopte niet helemaal. Excuses voor het evt. ongemak!


8 opmerkingen:

  1. Beste Jolanda, tot en met week 16 geen problemen gehad met het patroon downloaden maar week 17 lukt met geen enkele mogelijkheid. Idee wat nu te doen, anders mis ik een week. Vr.Gr. Joke van Dam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Probeer het nog eens als je wilt.. de link is aangepast

      Verwijderen
  2. Dat was inderdaad heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel draadjes afhechten maar het is gelukt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Jolanda, het is gelukt.Gelukkig nu is het weer compleet. Bedankt voor de moeite. Joke van Dam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben net ingestapt en ben bezig met week 2. Hartstikke leuk om te doen, zo leer ik ook weer nieuwe steken.
    De kruisjes zijn goed gelukt maar bij rand 2 staat dat je 48 vasten moet hebben. Ik heb er 46 (lossen in de hoeken niet meegeteld). Doe ik het fout of is er een typefout gemaakt?

    Groet Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het inderdaad nogmaals uitgehaald en opnieuw begonnen. Heb inderdaad 48 vasten. Het verraderlijke zat hem in de hoeksteken, die moet ik echt een beetje aan de kant duwen om te zien waar ik de volgende steek moet nemen.
    Bedankt voor de reactie, ga snel weer verder!!!

    groet Mariska

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!