Crochet Along 2015

vrijdag 28 augustus 2015

Crochet Along 2015 - week 35


De week van keuzes maken is aangebroken,
Vandaag maken we een begin met het einde ;)

Vandaag "moet"je kiezen welke rand je wil gaan haken...

Ga je voor de bolletjesrand van Tertia (A)


of voor de waaierrand van Jolanda (B)

Moeilijk, moeilijk, moeilijk,
want allebei zijn ze mooi,
maar de ene rand zal beter bij je deken passen dan de andere.
Dus "no hard feelings" als je besluit de rand van Tertia te gaan haken, hoor ;)

Maar voordat we écht daaraantoe zijn moeten we eerst nog wat andere randjes haken....
Aangezien ik zelf de opliggende randjes mooi vind,
heb ik ervoor gekozen deze nog eenmaal terug te laten komen.
Op deze manier heb je 3 van deze randjes gehaakt, 
als je ook mijn middengranny hebt gekozen.

Dus eerst daarmee aan de slag deze week....
en bij uitzondering weet je dus nu al wat de steken voor volgende week gaan zijn!

Veel succes met het maken van de juiste keuze voor de rand van jóúw deken!!

HIER vind je de beschrijving van week 35!



Zoals de meesten van jullie weten haak ik nog meer dekens ;)
De effen witte is helaas nog niet helemaal bij.... 
en dat gaat ook niet meer lukken voor volgende week ;( 
maar jullie gaan m wel zien hoor, als ie af is.
De katoenen deken is echter wel helemaal bij en gaat ook klaar zijn, 
tegelijk met die van jullie.

Omdat ik niet kon kiezen welke rand ik er aan ga haken 
heb ik voor week 35 gekozen beide weekopdrachten te gaan haken..... 
dan moet ik straks wel even puzzelen hoe ik uitkom met de uiteindelijke rand,
maar dat gaat vast wel lukken.

Zo ziet het er nu uit, met zowel de toeren van Tertia en die van mij.....


en ja... ik heb, zoals eerder ook gedaan, 
wat extra toertjes toegevoegd met halve vasten op de stokjes van eerdere toeren
(de witte aan de onderkant van de foto ;) )

Veel haakplezier deze week!

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee om verschillende randen te bedenken. Zo krijgt iedere deken de rand die er het beste bij past. Ik ben benieuwd naar het resultaat van jouw andere dekens.
    En tja , langzaam aan komt het eind in zicht. Aan alle leuke dingen komt eens een eind.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na lang wikken en wegen kies ik toch een andere rand.
      Ik ga week 21 gebruiken als rand. Dat kantachtige effect vind ik heel mooi en vind ik goed passen bij mijn deken.
      Hartelijk dank voor al het moois wat jullie geboden hebben.
      groetjes...Ellen

      Verwijderen
  2. Ik ga voor jouw rand. Ik denk dat die beter gaat met de wol. De bolletjes rand lijkt me meer geschikt voor katoen. Maar eerst deze week nog afmaken.....en het is al weer bijna vrijdag. Flink doormaken maar😉
    De rand van week 21 is trouwens oom een goed idee. Bedankt voor al jullie werk

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!