Crochet Along 2015

vrijdag 4 juli 2014

Crochet Along week 27



De bobbeltjes zijn er weer!

Wist je dat je ook kunt variëren met de bobbelsteek?
Haak ze eens in 1 kleur of 
elke bobbel een andere kleur (geeft ook een leuk effect).


Dan moet je wel elke bobbel apart aan- en afhechten.
Voordeel: je hoeft de draad niet mee te haken ;)

Nog even de tips van vorige keer:

1. Je haakt 1 (of 2) stokje(s) meer dan wordt vermeldt. Het bobbeltje wordt dan dikker.
2. Je haakt toer 2 van dit patroon ook met stokjes en haakt de bobbel dan met 4 of 5 dubbele stokjes. Dan wordt de bobbel groter en dikker.

Dan nog iets over de plaatsing van de bobbels. In de beschrijving wordt iedere 10e steek een bobbelsteek.
Heb je nu, zoals ik, 193 steken, dan vind ik de verdeling niet mooi. De 1e bobbel zit op 10, de laatste op 190 en dan hou ik nog 3 steken over aan de kant.....Ik heb zelf de 1e bobbel op de 7e steek gedaan, daarna om de 10 steken, dus op 17, 27 enz. De laatste bobbel zit dan op 187. Daarna heb ik nog 6 steken over.... Aan beide zijden dus evenveel steken aan de kant.
Zo kun je voor jezelf uitmaken waar je de bobbels het mooist kunt plaatsen, als je dat wilt tenminste.

En nog een tip..... je hoeft ze natuurlijk niet om de 10 steken te doen.... om de 5 kan ook, of wat je zelf wilt....aangezien je stekenaantal deelbaar is door 24 zou je zelfs om de 8 steken een bobbel kunnen doen......



(dit is een foto van de 1e bobbelsteek)

HIER vind je de beschrijving van week 27.

Veel plezier weer met de steken van deze week!
En morgen is de meet&greet in Delft.... misschien treffen we elkaar daar??
(zie de blogpost hieronder ;) )

En trouwens.... op de groep Dutch Crochet a granny a day 2013 is een klein (!) feestje te vieren.
Afgelopen dinsdag bereikte de teller daar 20.000 leden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!