Crochet Along 2015

vrijdag 26 januari 2018

Nostalgia CAL 2018 deel 1 / part 1



Jaaaaa..... het is eindelijk zover! We gaan er aan beginnen!
Vandaag deel 1 van de Nostalgia CAL 2018....

Oke, oke, ik weet het... nog niet iedereen heeft zijn/haar pakket binnen maar er wordt van alles aan gedaan alles zo snel mogelijk uit te leveren. De fabrikant draait overuren, de wikkelaar wikkelt zich een slag in de rondte en de inpakkers proberen alles zo snel mogelijk en zo goed mogelijk in te pakken tot mooie pakketten.
Heb je je pakket nog niet? Het zit echt in de molen, heb aub nog een klein beetje geduld.

Voor wie wel al kan gaan beginnen...vandaag haken we de 1e 2 patronen en 2 kleine tussenbaantjes. Het eerste patroon zal als vanzelf gaan, bij het 2e patroon zul je meer aandacht moeten hebben.
Overigens hebben de patronen allemaal een nummer...We haken deze week patroon 1 en patroon 6.

Kleine uitleg: we hadden 9 patronen gezocht/gehaakt/uitgetekend en op naam van verwerking een nummer gegeven. Later hebben we de indeling gemaakt, dus zo kan het dat we deze week 1 en 6 maken en niet 1 en 2 bijv.... patroon 2 is een andere keer aan de beurt ;) 

Ik wil sluiten met jullie heel veel haakplezier te wensen. Doe het op je gemakje, je hebt een hele week (en nog langer indien nodig).




Yeah.... at last....we're going to start!

Yes, I know, not everyone has received their yarn package. There are so many orders for yarn packages, the manufacturer can't keep up with it.

Fot those of you who can start today... we're going to crochet the first 2 patterns and 2 small spacers.
The first pattern will be easy peasy, the second one needs some attention.
The patterns all have a number, this week we're going to crochet patterns 1 and 6.
We've made 9 patterns and numbered them as we made them. At the end we've put them in the right order so that's why we're now making patterns 1 and 6. Pattern 2 is in another part ;) .

I want to wish you a lot of crochet fun. Take it easy, you have all week to finish it (and longer if needed).



15 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat het eerste deel er is...
    Zijn het banen in de lengte of in de breedte? Ik heb namelijk ander garen en met het testblok kwam ik op 18x18 cm. Ik moet wat banen en blokken extra doen om de lengte en breedte te krijgen die ik in mijn hoofd heb.

    Ik neem aan dat jullie het testblok (patroon 9?) niet in jullie eigen deken hebben verwerkt? Dan wordt de indeling bij mij waarschijnlijk anders en kan ik de blokken nog niet aan elkaar haken eigenlijk of is dar niet zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We haken banen in de lengte (van voeteneind naar hoofdeind zeg maar). We haken de banen in 1x aan elkaar, je hecht dus niet af tussendoor. Wil je extra blokken haken, dan zou je dat aan het eind van elke baan kunnen doen, dat is naar eigen inzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Houden jullie nog een bepaalde volgorde aan bij het opvolgen van de patronen of is het willekeurig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. geen vaste volgorde, ook niet willekeurig. Wij hebben geprobeerd ervoor te zorgen dat er geen 2 dezelfde patronen naast elaar komen en dat er niet teveel open patronen naasgt elkaar/oven elkaar komen.

      Verwijderen
    2. Bedankt voor je snelle reactie...
      Stel ik wil een extra baan erbij doen kan deze eerste baan dan naast de laatste baan? Of zou je afwachten en een andere baanvolgorde verzinnen omdat er dan teveel open patronen naast of boven elkaar komen?

      Verwijderen
    3. dat laatste inderdaad, misschien kun je, al hakend aan de laatste baan van het patroon, al een soort van indeling maken en dan kijken of je dat gelijkop kunt haken.... als baan 6 begint met patroon 3 en 7 bijv, dan zou je de volgende baan kunnen beginnen met 2 bijv.

      Verwijderen
  4. Bedankt weer we kunnen weer heerlijk beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Even een vraagje zou de deken in 2 kleuren willen doen. Blokken in de hoofdkleur en de tussen stukken in een andere kleur en tevens deze kleur gebruiken om aan elkaar te haken. Hoeveel zou ik dan ongeveer moeten hebben.Groet Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben begonnen aan de Nostalgia 2018 in ecru versie maar verkies de inbetween en rand van de witte versie. Klopt het dat ik deze kan kiezen of kom ik dan in de problemen met de hoeveelheid katoen en de rest van het patroon van de ecru versie?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thank you so much for providing the instructions in English! I am going to make this as a crochet roll as soon as I finish my knitting roll.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. IK haak in een keer alle blokken van nr 2 en zo ga ik verder. Hoe haak ik de blokken aan elkaar. Ik heb zelf nog veel patronen van mijn oma liggen. Die haakte vaak spreien met vriendelijke groet Bep de Bruijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In deel 4 of 5 (weet ik even niet uit mn hoofd) kun je lezen hoe wij ze aan elkaar hebben gehaakt. Anders zou je kunnen zoeken op grannys aan elkaar haken via google. Of je nu vierkanten of banen aan elkaar zet, dat maakt in principe niet uit.

      Verwijderen
  9. Ik haak alle blokken van b.v nr 1 achter elkaar. Nu is mijn vraag hoe haak ik de blokken aan elkaar. Ik heb nog veel patronen van mijn oma van de spreien die zij heeft gehaakt. Bep

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!