Crochet Along 2015

vrijdag 27 december 2013

Sneak Preview: alle steken van de stekendeken

De Crochet Along IS een hype geworden!!
Dagelijks krijgen we nieuwe aanmeldingen op de facebookgroep

Met al ruim 800 mensen 
die in een berichtje hebben aangegeven op FB gaan we vanaf 3 januari massaal aan het haken. 
En dan heb ik het nog niet over de mensen die enkel via blog of alleen in een haakgroep meedoen.
Ik denk dat we over de 1000 mensen gaan!!
En niet alleen in héél Nederland wordt er aan de Crochet Along meegedaan. Maar ook België is goed vertegenwoordigd. En zelfs in Canada en Zuid-Afrika, Bolivia en Duitsland haken mensen mee!

Jeetje......het is overweldigend hoe mensen inhaken met dit project
Crochet Along 2014 zit zelfs op pinterest en instagram!

We krijgen heel vaak de vraag: 

"Ik kan nog maar net haken, kan ik ook meedoen?" 

Natuurlijk!! Mits je enige basiskennis van het haken onder de knie hebt!

De volgende basis steken zitten er in dit project:

Lossen
Vasten
Halve stokjes
Stokjes
En dubbelstokjes

Beheers je deze steken dan kan je zeker de volgende patronen haken.
In dit project zitten een paar variatiepatronen die we gaan haken.
Hiermee gelijk een sneak preview :-)

De granny stripe komt voorbij

Catherine Wheel


Star patroon


Bobbelsteek


En de golf


Dus mensen......nog een weekje geduld!!
Voor degene die nog geen wolletjes hebben, kunnen dat nog rustig gaan aanschaffen.

Volgende week
3 januari  2014
is het eerste deel van het patroon op deze blog, 
die van Tertia 
en
 facebookgroep Dutch Crochet, a Granny a Day 2013
 te vinden!

Tot dan!!


23 opmerkingen:

  1. Leuk, kan niet wachten! Ik hoop dat mijn wolletjes op tijd binnen zijn :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je meedoet...... Ik zal je blog opnemen in mn leeslijst -->

      Verwijderen
  2. Wat een leuke kleurtjes gebruik je! Zo leuk om met elkaar deze prachtige deken te gaan maken en dat allemaal door jou en Tertia mogelijk gemaakt (als het Engels te lastig is, zoals voor mij ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjulliewel voor dit leuke initiatief! Heb er zo'n zin in! Aftellen maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja leuk! Ik hen mijn wolletjes vanmiddag gekocht, dus ben er helemaal klaar voor. Zonder dit initiatief zou ik denk ik nooit een deken zijn gaan haken. Ik ben van de kleine projecties.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb er echt zin in. Kan haast niet wachten. Morgen komt mijn garen. Felle kleurtjes.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superidee is het! Dankjewel voor het initiatief! Reuze leuk om met zo velen samen hetzelfde deken te maken... spannend om bij mekaar de resultaten en verschillende kleurtjes te zien!
    Ik kijk er echt naar uit!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super. Haken all over the world. Ik ben vandaag mijn wolletjes gaan kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Jolanda
    Ik heb mezelf uit de facebookgroep verwijderd. Ik wil heel graag blijven meedoen en ik zal vast wel goed op de hoogte blijven via de blogs.
    Wat ik vandaag las op facebook van rare reacties op doodgewone vragen vond ik onvoorstelbaar. Ik wil me hier echt van distantiëren want daar word ik echt niet goed van. Ik vind het een superleuk project en wil dat zo houden. Dit voor het geval je je zou afvragen waarom ik me uit de groep verwijderd heb.
    Fijn weekend en ik kijk nog steeds uit naar 3 januari!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind ik jammer, snap je wel... inmiddels is de lucht weer opgeklaard. Misschien kun je, na 3 januari, opnieuw een poging wagen? Fijn dat je via de blog blijft meehaken!!

      Verwijderen
  9. Ik heb er zo ontzettend veel zin in! Ik vind het wel super gaaf, om te zien wat voor steken ik allemaal ga leren. Het ziet er allemaal erg moeilijk uit. Maar gaaf dat dat gewoon geleerd kan worden door de steken die ik al ken! Nog een paar nachtjes slapen en dan ga ik van start (het zal wel lastig worden om elke week op 1 rij te moeten wachten, maar ik zal mij in moeten houden, wie weet maak ik meerdere dekens ;-))

    Groetjes Geeske

    creatievesien.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WAuw wat ziet dit er al schitterend uit, moet helaas nog wachten tot 3 januari haha. Ik ben van de partij, super leuk! Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Jolanda, ik ga ook meedoen hoor met het haakproject. Vroeger heb ik heel veel gehaakt, mijn gordijntjes voor ons eerste eigen huisje waren zelfs gehaakt. Dat was ten helemaal hot in de jaren 80. Maar helaas de steekjes zijn een beetje vergeten. Helemaal leuk dus dit project om er weer een beetje in te komen. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi! Ik ga ook meehaken! Heb er reuze veel zin in! Ik ga je trouwens ook meteen volgen! Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook vanuit.tz een aanmelding.!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bestaat er de mogelijkheid om dit eventueel naderhand nog te kunnen maken ?
    Ik heb namelijk op dit moment absoluut geen tijd, laat staan budget om mee aan te sluiten, maar zou dit heel graag wel mee maken.
    Kan dit ?

    Succes en vooral hopen plezier toegewenst !
    Fijne jaarswisseling en alvast positief 2014 gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste Yolanda,
    Ik heb besloten op ook mee te gaan haken. Ik zie nu per toeval dat je ook in zeeland woont. Ik woon sinds 20 december in zeeland en ben dus nog eigenlijk aan het inburgeren. Ik woon in het dorp Oostkapelle. Via mijn blog probeer ik al creatieve mensen in mijn nieuwe woon omgeving te vinden. Omdat ik uit de provincie Zuid Holland kom is alles hier nog nieuw voor mijn. Leuk om zo toch mensen in mijn nieuwe omgeving te vinden. Misschien kunnen we zo meer contact met elkaar krijgen?
    Groetjes Monique
    Moon's droom

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi Jolanda, ik zou ook wel graag mee willen doen...
    Hoe doe ik mee??

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Jolanda
    Ik ben al even op zoek om een patroon te vinden dat mij genoeg uitleg verschaft om het vol te houden.
    Die van is voor mij correct, toch wat is de bedoeling van deze site staat er een tijd op of ben je verbonder aan verplichtingen.
    Hoe werkt het om mee te doen?
    groetjes Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi Jolanda graag zou ook mee doen aan het haken van een deken lijkt mij zo mooi om te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. graag wil ik meedoen van haken van een deken.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!